" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Dengki (Jaki)

Abang aku sekarang ni bertambah jaki dengan aku. Kali ni teruk gile. Tahap -


Eh bunyi tikuslah. Ko lah ni bawak bekas pasir kucing masuk rumah!

(Aku ternganga tergamam masa tu. Apa kaitan pasir kucing dengan tikus? Dan paling penting, apa kaitan dorang dengan aku?)

Apa tak kena semuanya dia akan salahkan aku. Betul-betul benci kat aku weiiii!

Pastu dia akan provok aku kaw2. Aku menggigil je ni wei tahan sabar. Mak aku pun perasan dan pesan suruh jangan meletop.

Kau tau tak perasaan ni -

1. Ko kena tuduh.
2. Ko punca segala hatta tikus masuk rumah pun salah ko.
3. Ko kena sindir hina dan pelbagai cobaan menyakitkan hati.
4. Ko kena sabotaj.
5. Ko kena provok.
6. Ko rasa marah nak mampos.
7. Ko kena sabar.
8. Sabar lagi.
9. Ko sedih.
10. Ko tak boleh nangis.

Sumpah sakit dan menderita gila aku menahan rasa wei!


So hanat!!!