" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

See u in court.

Malam tadi mak dapat wasap. Ingatkan dah settle kes tu tapi ada perbezaan tarikh kejadian pulak. Mak pun tak pasti siapa yang silap.

So esok kena pergi mahkamah. Muka mak yang berseri terus bertukar monyok. Ayah pulak macam takde perasaan padahal..
Memang mak stress gile. Budak tu pun satu, yang ko pi aniaya orang tua tak sihat ni kenapalah..

Mak mintak aku teman. Aku iyakan je sebab kes ni mak aku sorokkan dari abang aku. Abang aku tu panas baran, nanti masalah bertambah-tambah.

Aku rasa sedih sangat sebab aku takde daya nak tolong orang tua aku. Selalu aku berangan aku hidup atas longgokkan duit, so bila waktu kecemasan macamni aku boleh gunakan harta untuk dapatkan keadilan. Jadi aku cuma mampu bagi sokongan moral kat mak aku.

Doa banyak-banyak.
Kalau betul kita teraniaya dan Allah kesian kat kita, Allah akan tunjuk jalan.
Jangan gaduh dengan ayah ye.

Mak diam je.

Kalau aku jadi mak, aku mesti dah menjerit dan nangis bengang kena aniaya. Tapi mak tabah.
Aku pulak tak kuat tengok dia macam tu.

Wei budak, aku tahu ko takkan baca pun benda ni, tapi aku harap Allah hantar pada kau macam mana kesal dan sedihnya aku rasa sebab ko berani aniaya 2 orang tua aku. Aku nak Allah simpan perasaan kesal tu dalam hati kau sampai kau tak boleh tido mengenangkannya. Zalim sangat ko membodohkan orang tua aku. Cakap A sekali kau tikam mereka. Orang yang terlibat dengan kau pun sama. Kemiskinan, kesusahan, sakit takkan sama dengan rasa tak tenang. Selagi kau tak minta maaf dengan orang tua aku, aku takkan henti doakan untuk kau.

Parent aku memang tak jahat.

Tapi aku,




Aku jahat.

Samalah macam kau.