" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Sebak pulak tetiba.

Ada seorang kenalan FB sedang mencari 'kawan'.
Kawan aka madu.

Rupanya dia hormatkan permintaan suami nak penuhkan kuota. Sekarang dah ada 2 wifes.

Aku macam..."Penuhkan kuota"?

Sebak wei tetiba. Serius sebak!

Aku perempuan. Orang pinjam baju aku pun aku rasa tak berapa selesa. Inikan nak berkongsi suami. Sejujurnya aku tak kuat. Biar duda asalkan tak perlu berkongsi. Serius aku tak mampu.

Tapi kenalan ni tenang dan bersahaja. Katanya suami bukan milik kita. Suami pinjaman sahaja.

Aku..

Aku..

Panas mata aku. Sedih.



Emosi wei. Serius.
Apakah suami tu tak ada rasa kesian ke pada isteri?
Rasa terkilan kerana berbahagi rasa dan setia?
Korang bukan nabi, korang tak maksum.
Dalam menyatakan niat pun korang tak menjaga perasaan. Pelaksanaannya nanti?

Maaf, aku memang tak mampu terima poligami.
Sebab aku tak kuat.

Kucing aku kalau orang lain panggil dia datang pun aku dah kecik hati, inikan..

Ya Allah berilah mereka syurga.
Bukan sebarang jiwa mampu tabah macam tu.