" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Pintu tak berkunci.

Bencinya!

Kontraktor tukar pintu rumah termasuklah pintu bilik aku, beberapa tahun lepas. Yang aku bengkek tu, bila tutup, pintu tu tak boleh rapat. Ada gap yang menyebabkan tombol pintu tu tak berfungsi pun.

Bilik tido kan tempat privacy. Tu ler tempat ko nak berseksi meksi. Aku selalu selit dengan sesuatu supaya pintu ketat, tapi bila orang tolak kuat kuat dari luar confirm terbukak.

Orang rumah aku pulak, kalau nak kejut, ketuk je dahlah. Ni memang saja ditolaknya pintu.

Ko bayangkanlah kadang tido kain tersingkap, takpun malam tu panas sangat so ko pun berHollywood dalam bilik, tengah syok pejam mata pintu terbukak. So hanat weh. Terkial2 aku tarik selimut.

Dah nampak orang seksi bukan nak blah. Tu lagilah aku hangin. Kengkadang aku bukak mata tengok orang dah berdiri depan pintu sengih tengok aku. Bengong, ko dah kenapa.

Pagi-pagi bangun dah menyumpah dah. Jangan sesiapa coba dekati aku. Mood aku sekarang rasa nak tikam orang je.