" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Tanam tebu tepi bibir.

Kadang aku rasa kelakar jugak.
Bila orang buat aku macam bodo ni.

Masa bercakap bukan main lagi.
Katanya itu ini.

Sekali, dia yang buat.

Aku diamkan je ni.

Bila dia ada masalah, dia mengadu kat aku.
Aku dengar.

Tapi lepastu dia tikam aku.

Aku pun tak fahamlah.
Apasal ko nak naya orang yang baik dengan kau?
Orang yang ada waktu ko takde apa-apa?
Orang yang sama-sama tolong ko berkembang?
Aku punyalah baik tolong ko, aku tak harap ko tolong aku balik. Tapi ko tikam aku?

Serius weh?
Aku ni ancaman ke untuk ko?
Aku ni akan menyusahkan ko?

Kenapa orang buat aku macam ni eh?
Siyeslah aku sedih gile pagi ni. Aku rasa nak menjerit je ni.

Siallah.