" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Tunggu sekejap.

Kadang-kadang kan..
Aku rasa seram jugak.
Sebab aku suka tulis (seolah-olah ada orang baca) dan aku boleh berimaginasi macam aku tengah bercakap dengan seseorang.

Aku gila ke weh?

Aku pun tak tahu. Memang dari kecik habit aku cemtu. Aku ni memanglah kepoh, tapi banyak benda aku tak cerita pada orang sebarangan. Banyak benda aku diamkan.

Tapi aku kan manusia.
Capacity aku untuk simpan sorang-sorang tu..tak besar kot.
Aku kena keluarkan dari sistem aku.
Sistem? (Ayat aku..peh awas sangat!)
Terutamanya benda-benda yang mengganggu emosi.
Menyampah lak jadi perempuan ni.

.

Tadi aku baring-baring.
Peluk bantal.
Lembut oi sarung bantal ni. Macam bulu-bulu sikit. Beli kat Mydin je. Syok tidur.
Pastu suasana pulak kelam-kelam.
Alamak.
.
.
.
.
.
Rasa nak terberak pulak.

(aku potong mood korang kan?)
Hahahahaha!

Okay dah lepas berak, aku pun lupa nak cerita apa.

Hah! Cenggini.
Tetiba aku jadi rindu gile kat seorang manusia ni.
Peh, aku boleh sembang dengan dia (imaginasi) sampai melalak aku dibuatnya.



(Aku tak tahu nak sambung apa. Rasa nak tidur. Penat berak tadi.)

HAHAHAHAHA!