" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Lantak la.

Kalau teringat kisah lama, atau kebangangan sebelum-sebelum ni, dengan menolak tepi faktor "Aku ni manusia biasa jerr" - BOLEH GILE WEI.

Contohnya -

Masa zaman sekolah ada tulis buku biodata.
Pestu ada buat ucapan.
Aku ingat lagi aku tulis "...blabla...picture undertaking".

Konpiden nak mamps.

Padahal sepatutnya future, bukan picture.
Kahkahkah.

Tu belum lagi ayat BI aku yang syok sendiri. Tunggang langgang. Aku BM pun mak aku cakap ayat aku macam orang mabok todi. Jadi ko faham fahamlah BI aku cemana. Bapak punya konpidenlah aku. Ah lantaklah aku bukan omputeh pun. Yang penting aku cuba. Hahahaha!


Contohnya -

Heavy make up.
Cakey. Make up cair.
Make up tebal nak mampose sebab rasa 1 parut pun tak wajar menjadi tayangan umum.
Tapi rasa paling cantik ler tu walaupunnnn..

Hahahahaha!


Kalau fikir memang boleh murung oi! Ye laaa sape lah yang suka disedarkan akan kebodohan dan kenaifan diri sendiri. Tapi tu lah.

Aku manusia.
Hidup ni 1 proses.
Buat silap tu 1 proses.
Sedar diri tu 1 proses.
Betulkan tu 1 proses.

Hadap je le kebodohan diri.
Walaupun akan ulang lagi (sedar / tak sedar).

Aku manusia jer.
Selagi make up aku tak membuatkan orang buta.
Selagi English aku tak meruntuhkan Everest.
Why bother.
















Konpiden tak jawapan aku?
Padahal sebenarnya aku pun tak boleh terima kebangangan ini. Shhh diam.