" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Kesian pulak.

Sambungan.

Kesian pulak aku tengok abang aku. Mesti sumpah rasa menyesallah semalam. Ni dia pi mana tah, tak balik-balik. 

Pi lah manatau boleh muhasabah diri.

Yang C pulak harini dah berani bersuara. Kalau tak macam cencorot. Aku dah kata kann. Bila mak aku menangkan dia, dia feeling macam dia mangsalah tu. Padahal perangai macam biawak. Padanlah dua-dua biawak. 

Tadi aku sound je mak aku. Sambil-sambil makan tu aku slowtalk. Sekarang ni C salah. Abang aku pun salah. Buat apa nak menangkan salah satu? 

DUA-DUA BIAWAK! 

Barulah mak aku behave sikit. Kalau tak kemaen pulak dia dok berlembut dengan C. C pulak apalagi. Ah aku dah masak dah weh dengan pe'el dia. Sure ambil kesempatan punya. Buat muka cencorot sikit, ambil kesempatan tapi tak tunjuk terang-terangan, pastu manipulate emosi dan kebaikan orang. 

Puih.

Aku perhatikan je ni.

Kesian-kesian jugak, tapi aku takkan terpedaya lagi. Dan aku akan pastikan mak aku pun tak terpedaya dengan mana-mana biawak lagi. 

Peh, macam bodyguard pulak aku rasa.