" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Aku dapat 1 tips.

Kalau orang ambil kesempatan atas kau, manipulasi keadaan dengan ambil kesempatan ke atas peluang tu.


Susah kan?
Naknak kalau kau jenis tak reti buat orang.
Takde benda extreme pun. Cuma kena cerdik sikit dan perhati ruang yang boleh bagi benefit pada kau.


Haritu aku stress gile.
Memang monyok sampai aku takde mood nak 'kerja'.
Kadang-kadang yang ambil kesempatan ni orang yang penting buat urusan kita. Dan kita nak jaga hubungan dengan dia.

Jadi aku dok fikir.
Apa nak buat ni.
Ikut marah aku, memang aku nak cakap lepas je.
Tapi aku fikir balik. Tak boleh. Tak boleh.

So aku cari apa peluang yang akan datangkan manfaat kat aku. Tapi memanglah aku akan lose something, tu better daripada habuk pun tak dapat!

Aku dapat 2 solution -

Diamkan dan makan hati dengan imbuhan superzigot tu.

Ataupun

Diamkan, dan manipulate untuk long term benefit.

So aku pilih nombor 2 tu. Penat jugak bila kena guna otak dan ketepikan emosi ni. Aku kan perempuan. Tindakan aku didorong emosi. Waras tu kemudian sampai.

Sekarang aku takde sape nak count on.
Jadi mahu tak mahu, aku kena 'bermain' dengan game ni.

I'm in.