" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

2016-less.

Dah lebih seminggu mak kena tahan wad.
Dah lebih seminggu jugak aku dengan bapak stay sini. Pandai-pandai kamilah merewang sana sini. Mujur ada Waze dan Maps.
Sesat belum pernah. Tersalah simpang iya.

Apa banyak gile simpang laaa..hahaha!

Eh.

Ah sudah. Aku dah lupa nak cerita apa.

Oh. Ingat..ingat..

Azam 2017 aku ialah -

1. Kurus dan fit. Tahun ni aku obes. 90kg wehhh. Alignment muka semua lari dah. Badan toksah cakap. Bulat sana bulat sini. Aku dahlah jenis rangka besar, tak elok langsung weh. Aku sendiri meluat tengok diri aku hahaha!

2. Penuhkan saving Tabung Haji.

3. Jadi diri aku yang dulu. Yang kelakar bangang-bangang tu. Aku suka. Ketawa je oi.

4. Aku nak pi Umrah. Nak sangat sangat.

5. Jaga pemakanan supaya muka aku tak naik jerawat. Aku ni dah kertu tapi jerawat senang benau nak naik.

6. Aku nak happykan orang tua aku.

7. Nak stabilkan bisnes.

8. Nak try benda baru. Makanan baru. Style baru. Pendek kata nak explore benda baru.

9. Tak nak diperbodohkan lagi. Baik keluarga atau sesiapapun.

10. Bayar PTPTN.

Cukuplah 10 yang relevan. Aku nak sambung menung.