" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Ringkasan.


  1. Wow. Aku baru tahu ada banyak function handphone yang aku tak pernah tahu. Tetiba boleh ter-Youtube. 
  2. Aku tak tahulah orang lain mungkin suka tengok movie ke, lagu ke. Aku suka tengok video make up, DIY, haiwan, renovate rumah, tulisan calligraphy dan seumpamanya. Ralit oi. Ni aku tak tidur pasal menontonlah ni. Kalau tengok TV, tak kartun, aku akan cakap kat mak (selaku pemegang remote TV) - "Bu, nak tengok kek,kek." Mak aku ni kaki drama. Ko bayangkanlah macam mana kaki drama dengan kaki kek berebut channel. 
  3. Aku ketagih tengok video makanan. Cemane ni..Bila dah tengok confirm rasa kebuloq!
  4. Aku sebenarnya nak cerita pasal artwork. Daripada terima payment yang terlalu rendah, aku decide nak beri percuma. Tapi of course lah aku nak dapat benefit. Aku nak recognition. Bermakna orang tak boleh padam kredit. Free marketing sebagai timbal balas. Aku masih memikirkannya. Duit ke,duit.
  5. Malam tadi aku terbaca pasal ZARA plagiat hasil indie designer. Aku pun baca apa respond ZARA bila designer ni nak claim hak dia. Peh. Seriously biadap. Mentang-mentang kau banyak duit dan dikenali, kau ingat boleh ke main guna je hasil kerja orang? Rupanya ramai indie designer yang terkena. Hopefully dorang berjaya dapat hak dorang. Oi. Idea tu mahal tau. Senang-senang copy paste guna. Dapat profit sorang-sorang. Macam kes akulah tu aku hangin. 
  6. Aku lapar kek. Aku nak makan kek ada cheese parut. Kek lembab. Ada kacang. Krim sedap tak muak. Menyesalnya aku menonton tadi.
  7. Nak kek..nak kek..