" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Penangis.

Mesti ada orang sama macam aku.
Orang yang nampak huha, tapi dalam serapuh tart nenas.
Orang yang nampak macam gengster, tapi hati macam baldu.

Sebab aku dah penah nampak orang yang luaran dia lembut, tapi hati dia kalau kau hempas, boleh melantun balik kena kepala kau.

Unik kan manusia ni?

***

Lately nape tah, senang betul air mata ni keluar.
Macam pulas pili air.
Berderai tak sempat sambut.

Cengengnya aku!

***

Aku rasa mungkin sebab banyak simpan perasaan, jadi benda tu memakan diri dari dalam.
Rapuh.
Entahlah, iya ka?

***

Aku tak boleh solat ni.
Malam tadi tidur malas nak cuci mekap.
Lap je pakai tisu.
Maskara masih melekat kat bulu mata.

***

Tetiba nangis.

***

Pastu terpaksa berhenti sebab aku pakai mascara non waterproof.
Bila kena air, dia luruh.

***

Pedih oi!
Hahahaha!