" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

PM.

Aku sebenarnya pelik dari mana datang asal usul perkataan PM ni.

Apasal boleh jadi budaya PM-PM ni?

Kalau kau nak beli barang, kau terus je lah mesej orang tu. Yang kau komen PM tu apasal?

Ibarat kau pergi kedai, pastu kau duduk luar kedai pastu kau cakap PM.

Kau tahu tak betapa awkward nya orang nak jawab.

Nak jemput kau masuk pastu terangkan ke?
Kan kau boleh je masuk kedai dan tengok harga dan barang apa yang ada?

Motif PM?

Aku ada customer yang pernah hantar Whatsapp kat aku dan kata "Saya nak beli. PM saya."

Aku tengok handphone aku lama.
Lamaaaa sangat.
Aku nak gelak.
Tapi tak boleh gelak.
Sebab aku tak tahu nak jawab apa.

***

Tahu tak PM tu apa?

***

Private Message.

***

Tapi dalam kes aku, lain.

***

Pening makk!!

***

Kawan aku lagi rare.

***

Pungkoq muu!