" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Hilang diri.

Pernah hilang kasut?
Hilang duit?

Menggelupur cari kan?

Aku tengah hilang diri ni.
Saban hari aku termenung di subuh hari memikirkan manalah diri aku pergi ni oi.

Aku suka diri aku yang dulu.
Aku kelakar.
Aku suka ketawa dan buat orang ketawa.
Kadang-kadang aku takde niat berlawak pun orang boleh ketawa.
Aku sarkastik tapi apa yang aku sarkas kan tu make sense.
Takdelah nampak macam aku bangang sangat.

***

Aku rasa hidup kepit aku kuat sangat.

***

Sekarang aku bukan sahaja dah tak kelakar.
Malah,

.
.
.


Sangat bangang.