" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Aku tak kurus lagi.

Haha!

***

Aku tahu kau meluat.
Aku pun.

***

Aku bercita-cita nak kurus sebelum hujung tahun.
Pastu nak kumpul duit.
Nak penuhkan TH.
Pastu nak buat facial treatment kat MyXXXXX
Pendek kata,
Aku nak memanusiakan diri aku balik.

***

Bukan pasal nak hambat jodoh.
Aku dah takde nafsu dah.
Perasaan pun dah kosong.
Semacam dah tak berani dah.
Lagipun aku relevan.
Orang tak mau.
Aku pun reti malu.

***

Aku nak jaga diri.
Untuk diri aku sendiri.
Supaya bila aku tengok cermin aku senyum.
Bila aku pakai baju aku senyum.
Bila aku tak pakai baju (HAHA) pun aku senyum.

***

Orang tak boleh sayang aku.
Jadi aku kena sayang diri aku sendiri.

***

Cumanya aku tak reti macam mana.
Berangan konon-konon macam reti, termasuk tak?