" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Misi mengkurus.

Aku tak boleh terlalu happy.
Atau terlalu stress.
Atau terlalu sedih.
Pendek kata aku tak boleh dalam keadaan 'terlalu'.

Sebab aku akan buat sesuatu yang memudaratkan diri.

Macam..

MAKAN.

***

Bukan buat sebab suka, tapi sebab hilang kawalan pada diri.

***

Sedih bunyinya.
Kalau alami mesti rasa lagi sedih.
Rasa benci meluat dekat diri.
Sumpah weh.

***

Berat aku sekarang 90kg.
90kg.
Tahu tak bersamaan dengan 9 kampit beras 10kg tu.
Ye, sangat berat.
Seberat panggilan orang pada aku.
Seberat hinaan dan perlian orang.
Gemuk.
Debab.
Raksasa.
Banyaklah.
Aku tak sentap.
Aku dah biasa.
Tapi aku malu.

***

Aku tak boleh macam ni.
Jadi aku tengah cuba kawal diri.

***

Aku dah start bersenam.
Weh, strength aku teruk gila.
TERUK GILE!
Untuk bekas atlet yang mampu skipping lebih 1000x sehari - sekarang nak buat 100x pun aku rasa nak mampos.
Alahai.

***

Tapi aku tak akan mengalah.
Aku mesti boleh kurus.
Aku pernah dan akan.

***

Walaupun aku dah cakap benda ni 13121989 kali.
Aku tetap yakin pada diri aku.
Weh kalau bukan aku, siapa?
Kau?

***

Haha.