" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Penyakit.

Aku ada 1 penyakit. Aku suka bagi orang hutang. Aku suka bagi orang barang free. Aku suka bagi orang more than sepatutnya.

Mak cakap penyakit aku ni boleh makan diri.
Naknak kalau yang menerima tu bangsa tak reti menghargai / ambil kesempatan.

Mak, betul.

Bila terkena pada kaum-kaum 'ini' rasa nak hempuk je kepala ni. Nanti aku dok murung memikirkan kenapa aku bagi?

Pastu diri aku yang sedikit angelic berkata 'Buat baiklah pada sesiapapun walaupun orang tu buat taik dengan kau. Allah tahu.'

Pastu akan ada perdebatan dengan diri aku yang kesetanan. Ada banyak 'Padan muka', 'Bodoh' dan serta merta aku boleh rasa menyirap.

Lepastu aku cuba tenangkan diri. Cuba baik sangka.

Peh..sumpah time ni kau rasa macam cuba nak membohongi diri je. Tak ada kata yang boleh diucapkan yang mampu merelevankan tindakan.

Weh, tindakan kau adalah pilihan kau.
Seriously kau tak sengaja terpaksa block aku, kawan kau ni, bila aku minta hutang aku dengan cara paling berhemah? Kalau aku maki hamun dan tekan kau, relevanlah jugak kan?
Seriously kau boleh ignore mesej aku lepas baca? Aku tengah bayang muka kau masa lepas baca. Sumpah aku tak boleh bayang yang baik-baik.

Belum lagi yang janji Melayu.
Okay malam ni saya bank in.
Alamak, saya lupa esok saya bank in.
Saya bayar separuh dulu ye.
Nanti dapat gaji saya bayar.
Okay gaji dah masuk esok saya bank in.
Maaf ada masalah tahun depan saya bank in.
And I was....


*tak boleh nak type bahasa cercaan disini*


Berhutang tu satu.
Menipu lagi satu.
Bagi janji palsu tambah lagi satu.
Apa yang kau expect daripada aku?


Senyum simpul dan balas 'Tak apa' beserta emoticon senyum dihujungnya?

****

Ya Allah kurniakanlah aku kesabaran.
Kurniakanlah makhluk-makhluk ni harta kekayaan melimpah ruah supaya dia boleh bayar hutang aku.
Tolong amin kan weh.