" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Kau dah lama mampos 3.

Sebelum Raya dia ada kejutkan aku sahur.
Dan cuba bercakap dengan aku.
Aku layan gitu-gitu je.
Dia ada minta maaf kat mak aku.
Mak aku cakap dia maafkan tapi mak aku tak nak dia salam mak aku.

Aku rasa mesti dia rasa awkward bila tak ada orang layan dia.
Ni dia dah berani sembang dengan aku.
Tiba-tiba naik katil lepak sebelah minta aku tolong check kan dekat Lazada, dia nak beli powerbank macam aku.
Awkward weh.
Tapi aku ilek je la.

Aku pun tak ada rasa apa sekarang.
Kalau dah darah daging, busuk-busuk pun kau akan cuba terima juga.

Tapi sungguh aku cakap, aku serik nak percaya pada orang.
Walaupun pada mak aku.