" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Masa untuk muhasabah diri.

Pernah tak korang masuk bilik, kunci pintu, capai handphone, pastu duduk belakang pintu, pastu buka apps Al Quran, baca dalam hati (aku dah raya dulu uolss).

Kadang-kadang kita tak sedar pun perbuatan kita. Padahal apa relevannya duduk belakang pintu terkepit rapat ke penjuru (antara pintu dan dinding) sedangkan kalau nak privacy kau dah pun berada sorang-sorang dalam bilik berkunci!

Dan pokoknya aku nak cakap, kadang-kadang aku hanya berfikir setelah aku buat/cakap. Maafkan aku sebab hanya memikirkan perasaan sendiri dan mementingkan diri. Aku tak perasan semua tu. Bila difikir-fikirkan, aku rasa teruk sangat. Kan bagus kalau sebelum ada apa-apa yang aku lakukan/perkatakan, aku fikir dulu natijahnya pada orang lain. Bukan hanya sedap pada rasa hati sendiri je.

Kosong,kosong guys?