" She knows that our ears are stopped; but the misery is there inside her, like a stone, and there’s no room for any other thoughts. She isn’t trying to make an appeal to our sympathies — she’s just shifting this big weight inside her from one place to another." Henry Miller, Tropic of Cancer, pg. 141.

Oh mak kau!

Wey,pernah tak kau rasa kalut sebab benda yang kau type/cakap tu tepat kena kat orang tertentu?
Hakikatnya kau takdelah plan nak tuju kat sesiapa secara spesifik pun, tapi..

Entahlah. Aku pun tak tahu, salah ke kalau aku cakap benda yang aku rasa aku perlu cakap? Ke aku kena cakap benda yang orang nak dengar?

Entahlah (entahlah ni bukan bermakna tak tahu jawapan, tapi sebenarnya dah ada jawapan, tapi jawapan tu tak meyakinkan hati, sebab buat diri rasa teruk sebab buat orang rasa teruk aiyaya kau faham-fahamlah).

Aku harap aku tak guris hati orang.
Nak jadi baik, tapi tak reti duduk diam, adoi mak tolonglah daku!